Over Service Design

De gestaag groeiende dienstensector houdt onze moderne economie voor een groot gedeelte draaiende. In een bijzonder concurrentiŽle omgeving zoeken diensten-bedrijven voortdurend naar vernieuwende methodes om hun vaak niet tastbare aanbod naar de consument toe te brengen. Het accent lag daarbij in het verleden meer op traditionele marketing- en communicatiestrategieŽn.
De laatste jaren echter groeit het inzicht dat een innovatieve aanpak in het vermarkten van producten en diensten zich opdringt. Vooruitstrevende dienstverleners hebben al met succes designers ingeschakeld om hun producten gebruiksvriendelijker te maken, diensten te visualiseren of te materialiseren, en in een aangenamere omgeving te presenteren.
 
Design Vlaanderen presenteert u met deze tweede conferentie voor het Belgian Design Forum de allerlaatste trends op het vlak van Ďdesign for servicesí, inclusief een preview van een gloednieuwe designdiscipline: service design. Dit metier heeft zijn strepen in het buitenland al ruimschoots verdiend en kan ook ķw bedrijf op een positieve manier in het hart raken.
 
In een compacte maar goedgevulde namiddag krijgt u succesvolle cases gepresenteerd, en kan u achteraf in een informele sfeer kennismaken met designexperten uit binnen- en buitenland. Deze Service Design Conference richt zich in het bijzonder tot designers, managers en marketeers uit de financiŽle dienstensector.

In
samenwerking
met: